شناسهٔ خبر: 171868 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع عملیات تعریض یک دستگاه پل در استان مرکزی

پل جاده بیات سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق آباد استان مرکزی از شروع عملیات تعریض یک دستگاه پل در کیلومتر سه جاده بیات در بخش نوبران شهرستان ساوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، علی اصغر سلیمی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق آباد با اشاره به توسعه ابنیه فنی راه‌ها با هدف افزایش سطح ایمنی راه‌ها در بخش نوبران شهرستان ساوه گفت: عملیات تعریض یک دستگاه پل در کیلومتر سه جاده بیات با استفاده از باکس‌های پیش ساخته بتنی شروع شده است.

وی اظهار کرد: برای تعریض این پل، از شش باکس بتنی در ابعاد ۲×۲ مترمربع استفاده شده است.

به گفته سلیمی، مرحله بسترسازی، نصب و جاگذاری باکس‌ها انجام شده و راهداران در حال حاضر مشغول تعریض شانه خاکی و اجرای برید و دستک برای این پل هستند.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای غرق آباد اعتبار این پروژه را حدود ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، این طرح به‌صورت امانی و با استفاده از ظرفیت ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای غرق آباد با پشتیبانی اداره ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی در دست اجرا است.

جاده بیات یا همان محور «نوبران - قارلوق - گُزل دره» در شمال غرب شهرستان ساوه به‌عنوان یک راه فرعی، با عبور از روستاهای مختلف غربی در حوزه استحفاظی استان مرکزی در نهایت با گذر از روستاهای شمال شرق استان همدان به شهرستان رزن ختم می‌شود.